Jantungku berdetik laju..



Assalamualaikum wbt...
Bersyukur diberikan mood yg sebegini...Bersyukur sgt-sgt!

Entah mengapa...
selepas post pasal "mati" di group Permata..

Diri ini ditimpa "sesuatu"...
suatu peristiwa dimana hampir accident..

Adakah salah ana..
kerana terlalu "asyik" dgn pemanduan yg agak skema..
ataupn kerana Allah ingin beri peringatan pada diri yg makin lupa..

Tatkala masuk ke kelas iqra..
tersentuh dgn kata-kata Ustaz...
"Susah benar ajar pelajar AKHIR ZAMAN ni, harap ustaz pun tak jadi macam ni"

Dush! hati seperti dirobek dek kata-kata ini..
tak mampu nak focus pada ilmu yg dicurah pada 1st class itu..

Hinggakan tetiba bila disuruh membaca ayat suci Al-Quran...
Dibaca lebih dari 3 kali..
masih tersangkut pada ayat yg sama..

bahkan dinasihatkan agar perbanyakkan membaca Al-Quran!!
Nah! amik ni...satu ayat yg sgt pedas...
ibarat seperti ana tak pernah membaca Al-Quran..

Adakah segala bacaan harian di bilik ana itu hanya lakonan semata-mata?
Hingga Allah turunkan ujian sebegini..
Hmmm...

Malam itu..
kaki ku berat utk meninggalkan surau itu...
kerana rasa takut...
amalan yg selama ini..
yg aku lakukan...
bukan atas niat kerana Allah..
tetapi atas dasar ingin mempertontonkan pada mata manusia!

Ya Allah..
Kau ampunilah dosa hambamu ini Ya Allah...
Aku mohon padaMu..

Andai ini hari terakhirku..
aku mohon agar dimaafkan segala dosa-dosaku...
kau ampunilah aku...

Aku merayu padaMu Ya Allah...
Ya Rahman..Ya Rahim...

Sahabat-sahabat yg ku kasihi...
andai segala luahan hati yg pernah diluahkan pada entri sebelum ini..
ada tercalit riak dihati..
kau ampunilah dosaku...

sesungguhnya, kalau benar...
beerti aku telah menipu kamu semua..
jadi, tolonglah maafkan diriku..

Masaku tidak lama...
Hanya sekejap saja lagi...

Maafkan diriku...
Maafkan Aku...
Maafkan kesilapanku...

Jika ini post yg terakhir..
Tolong...

Tolong ikhlaskan dirimu..
utk memaafkan diriku...

Aku sentiasa memaafkan kesalahan kamu atas diriku...

Assalamualaikum wbt..

p/s:
[0056] / [3/10/2011]

5 comments:

Iman lurv Islam said...

baru nk belajar, bese la....kita improve la bacaan kita...aku pun da cuak nk jadi imam..ALLAH semacam nk didik kita jd yg terbaik, then bila da tiba masa kita mampu baca sebaik mungkin, kita jalankanlah tugas kita as daie...

Lensa Daie said...

Sesungguhnya..jalan utk menjadi seorang daie itu sangat sukar..byk noda dan duri yg perlu ditempuhi..

moga segala usaha yg dilakukan ini..atas niat kerana Allah...aku tidak mahu..aku buat kerana MANUSIA..

harap ana dan yg sahabat2 yg lain dapat buat yg terbaik..insyaAllah...wallahualam..

Anonymous said...

setiap perbuatan yg ingin dilakukan mestilah dimulai dengan niat.. bila niat kita betul.. insyaAllah Allah s.w.t akan permudahkan segala urusan kita.. wallahualam.. smoga terus menulis.. salam..

Iman lurv Islam said...

aku setuju...btw, pembetulan pd comment aku...tugas daie tiada erti rehat atau mengenal erti putus asa...jadi, walau mcm mana sekalipun, aku akan cuba beri yg terbaik...walaupun xlayak jd imam solat berjemaah, aku boleh cuba cara lain...nk tunggu sempurna, khuatir terlambat...hoho...buat kerana ALLAH...I like

Amalina 'Izzati said...

ALLAH telah menulis takdir hamba-NYA dengan penuh kasih sayang, agar hambaNya mendapat yang sebaik-baik kebaikan dari yang terbaik. Teruskan p'juangan & bersabarlah krna ALLAH.Sungguh, berkat p'juangan & kesabaran itu, ALLAH akan menjemput ke syurgaNYA.. & Ingatlah jln mujahadah itu mmg susah, tetapi ia begitu indah...~Selamat berjuang!~

Post a Comment